Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kongres Infrastruktury Polskiej: Co czeka nas w latach 2014-2020?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kongres Infrastruktury Polskiej: Co czeka nas w latach 2014-2020?
Fot. Włodzimierz Włoch
5 mld zł zostanie przeznaczone na budowę obwodnic wokół polskich miast, a PKP PLK przygotowują 50 dużych, ponadmiliardowych projektów, które będą realizowane podczas kolejnej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej, w latach 2014-2020 - można było się dowiedzieć podczas infrastrukturalnego panelu dyskusyjnego, który odbył się w trakcie Kongresu Infrastruktury Polskiej.

- Nowa perspektywa zaczyna się inaczej niż poprzednia. 5 mld zł zostanie przeznaczone na budowę obwodnic. Uruchamiamy środki finansowe, które będą wydatkowane już w nowej perspektywie, w okresie przejściowym. Nie chcemy, aby był to czas „smuty” dla rynku wykonawców - podkreślił wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Zbigniew Rynasiewicz.

 

Spore nadzieje wiązane są z ze spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe. Jednak jej prezes, Mariusz Grendowicz, studził nieco nastroje. - Czytając teksty o PIR, ma się wrażenie, że „gdzie diabeł nie może, to PIR pośle”. PIR będzie realizował taką misję, jaką mu przeznaczono, a główne elementy polityki są bardzo klarowne. Intencją i misją spółki jest pomoc w realizacji projektów poprzez zapewnienie "pierwszej" lub "ostatniej złotówki", bez której projekt nie zostanie zrealizowany. Jednak działalność PIR-u nie może być formą niedozwolonej pomocy publicznej. Również zadłużenie spółki nie może wchodzić w skład zadłużenia publicznego. Nie możemy więc sobie pozwolić na zaangażowanie się w projekty niedochodowe - podkreślił.

 

- Jeśli mówimy o nowej perspektywie, to stworzyliśmy całe pakiety projektów modernizacji, jak również obejmujących poprawę bezpieczeństwa na sieci - podkreślał Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK. - Chcemy też poprawy warunków dla przewozów towarowych, na nie kładziony jest większy nacisk w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. Pragniemy uzyskać przez to pod koniec okresu do 2020 r. efekt sieciowy – poprawę obsługi portów, udrożnienie linii ze Śląska i tych łączących z dużymi ośrodkami przemysłowymi i strefami ekonomicznymi. To wszystko bierzemy pod uwagę, przygotowując listę projektów do zrealizowania w nowej perspektywie budżetowej - wskazywał.

 

- Powinniśmy środki unijne szanować - podkreślał szef GDDKiA, Lech Witecki. - Nie możemy zapominać o tym, że jeśli chcemy dzięki nim budować, nie wolno dopuścić do tego, żeby były zmowy cenowe czy inne nieprawidłowości, które doprowadzą do tego, że beneficjent będzie musiał środki zwracać. Wiele się tutaj zmienia, powstały m.in. instrukcje dobrych praktyk, branża sama je wdraża. Wszyscy, z którymi się spotykałem, mówili, że chcą aby przede wszystkim inwestor miał pieniądze i płacił za prace, które zostały wykonane - zaznaczył Witecki podczas panelu dyskusyjnego w trakcie Kongresu Infrastruktury Polskiej.

 


 

Biała Księga Infrastruktury powstała w ramach stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury i została zaprezentowana po raz pierwszy 17 października 2013 roku na Kongresie Infrastruktury Polskiej. Zachęcamy do pobrania i przeczytania Białej Księgi Infrastruktury (format PDF).

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5